Webcare Technieken?

Wat is Conversational search?
June 12, 2020
Reputatie Management
June 12, 2020

Webcare Technieken?

Wat zijn webcare technieken?

Webcare is een ander woord voor online klantenservice. Hoe reageer je op bijvoorbeeld: Klachten, vragen, roddels, complimenten en eigenlijk alles war er online over jou bedrijf gezegd word. Het is belangrijk om je klanten zo snel en goed mogelijk te beantwoorden. Hierdoor krijg je een goede online reputatie en veel klanttevredenheid. Webcare betekent niet alleen hoe je reageert op je klanten, het heeft ook te maken met de uitstraling van je bedrijf en hoe je eventuele imagoschade kunt voorkomen. Maar hoe zet je zoiets op? En waar moet je dan op letten?

Bepaal je strategie Zorg ervoor dat je een vast protocol hebt om verwarring te voorkomen

Reageertijd - reageer zo snel mogelijk om verspreiding van klachten te voorkomen.

Wees persoonlijk - reageer persoonlijk en niet met een standaard tekst.

Pas reacties per kanaal aan - met Twitter kun je bijvoorbeeld, maar enkele tekens sturen.

Gebruik humor zorgvuldig - Met humor kan het verkeerd opgevat worden en dat wil je niet

Bron: https://www.scooperz.nl/7-tips-voor-webcare/

Leave a Reply

Your email address will not be published.