Showreel maken
June 7, 2020Webcare Technieken?
June 12, 2020
Wat is conversational search?
Conversational search, is een nieuwe soort zoekmachine. Je hebt het vast wel eens "Hey Google/Hey Siri' gezegd. Je spreekt dus een zoek opdracht in en het platform geeft je een antwoord. Dit is al hele slimme technologie. Bij google bijvoorbeeld kun je zelfs doorvragen, omdat het systeem de vorige vraag onthoudt. Steeds meer mensen maken gebruik van deze zoekmachine. Super inovatief dus! Echter is conversational search nog niet helemaal af. Het voordeel is dat je sneller een antwoord hebt, omdat je niet hoeft te typen. Dit is dus heel gebruiksvriendelijk. Echter kom je niet altijd op wat je echt zocht. Het is dus nog een stuk minder nauwkeurig dan de normale zoekbalk.
Ik gebruik het zelf veel op mijn telefoon. Het is super handig als ik op een plek ben die ik niet ken. Bijvoorbeeld: Ik ben in Utrecht en ik wil een pizza eten maar ik weet niet waar ik heen moet. Dat open je de microfoon en dan zeg ik 'pizza near me'. Bij dit soort dingen begrijpt de zoekmachine het meestal meteen en het laat de dichtstbijzijnde pizzarestaurants zien. Een gat in de markt dus! Dit stel je gewoon via Google mijn bedrijf in. Specificeer echt wat mensen bij je zoeken en ze zullen het makkelijk vinden.
Hoe word het toegepast?
De consument legt uit aan een zoekmachine via conversational search wat ze zoeken. Als jouw webshop bijvoorbeeld voldoet aan die zoektermen dan komen ze op jouw prodcuten af. De consument krijgt dan meer een gevoel dat jij als bedrijf de vraag van de klant echt goed begrijpt. Je wekt dus meer betrokkenheid bij de klant.
Bron: https://www.doublesmart.nl/begrippenlijst/conversational-search/