Reputatie Management

Webcare Technieken?
June 12, 2020
Mijn nieuwe service
June 12, 2020

Reputatie Management

Wat is reputatie management?

Reputatiemanagement gaat over alle activiteiten die jij als bedrijf onderneemt om het oordeel van je stakeholders positief te houden en steeds meer te verbeteren. Omdat iedereen online zijn mening kan geven is dit vooral belangrijk online. Een slecht review kan een klant zijn gedachten veranderen. Hoe ga je daar mee om? Dit wordt ook meegenomen in het onderzoek. Dit allemaal om de reputatie van je bedrijf zo hoog mogelijk te houden.

Monitoren is heel belangrijk bij het proces. Hiervoor word bijvoorbeeld de software OBI4WAN gebruikt. Hiermee krijgt de organisatie een goed overzicht over wat er allemaal gezegd word op het internet over hun

Iemand plaatst een heel slecht review, Wat nu?

Je moet je hierbij een aantal dingen afvragen Hebben ze een punt?​

Aantal en sentiment van social media berichten?​

Social media echo?​

Crossover naar andere media?​

Aantal volgers/potentieel publiek?

Keuzes

Er zijn een aantal manieren hoe je kan reageren. Refuteis wanneer je de organisatie verdedigd.

Reformis wanneer je het probleem toegeeft en je excuses aanbied.

Refuseis wanneer je er niks aan doet en alleen maar doorgaat met positieve dingen over je bedrijf.

Bron: presentatie Nick Kits

Leave a Reply

Your email address will not be published.